tisdag 25 juli 2017

Följ mig på Shareville!

Som en del av er som följer mig på Twitter kanske redan märkt försöker jag vara transparent med min portfölj och köp via skärmdumpar av gjorda affärer samt kontoöversikt från Avanza. Jag tänkte nu ta detta ett steg längre och lägga upp en portfölj på Nordnet och Shareville. Profilen heter naturligtvis Aktiegrisen och ni är alla varmt välkomna att följa mig där.


Anledningen till att jag nu börjar göra alla mina nyinvesteringar hos Nordnet är att jag vill kunna nyttja deras courtagefria handel som man kvalificerar sig till om man gör max 500 avslut/år, blir medlem på Shareville samt har ett kapital understigande 80.000kr. Känns otroligt dumt att inte utnyttja denna möjlighet till gratishandel. 

Jag rekommenderar er dock att även fortsättningsvis besöka portföljsidan här på bloggen då det är här ni kommer kunna se den totala viktningen och innehav för mina innehav. Som exempel kommer jag även fortsatt göra mina köp av Sampo i min KF hos Avanza då jag ej handlar denna courtagefritt hos Nordnet.   

Ska bli väldigt spännande att sätta sig in mer i Nordnets ekosystem. Tycker att dom än så länge har haft en mycket mer svårnavigerad sida med sämre funktionalitet än Avanzas. Appen ligger också ett par snäpp under Avanzas. Tror dock att mycket kommer hända närmsta året och man kan redan nu få ett litet smakprov i deras Beta-version av nya sajten. 

Nu tycker jag inte bara att det finns nackdelar med Nordnet utan dom har en hel del tjänster som är superbra. Shareville, Knockoutlånet och framför allt deras fria aktiehandel på Sthlmbörsen som jag skrivit om ovan är alla tjänster jag gillar. Skulle man även få till blixtsnabba överföringar via exempelvis Trustly samt göra mobilappen mer mångsidig skulle jag nog tycka att Nordnetserbjudande är mer tilltalande än Avanzas. 

Vill vara noga med att poängtera att detta inlägg inte görs i samarbete med varken Avanza eller Nordnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar