onsdag 21 juni 2017

Nystart!

Hej allesammans! Och varmt välkomna till Aktiegrisens nystart här i bloggvärlden. Från och med idag lämnar jag wordpress och kör 100% google!

Tanken är att inläggsfrekvensen ska bli högre med lite olika återkommande inlägg exempelvis månadsuppföljningar mm.

För er som inte har koll på mig sedan tidigare är jag en aktietokig kille på 29 år som har som mål att en dag kunna leva på dom passiva inkomster som min portfölj genererar. Jag är väldigt tacksam över den starten jag har fått i livet och hoppas att jag fortsatt kommer ha förmågan att göra sunda och välavvägda investeringar.

Jag lever i en relativt stor stad i Mellansverige ca 10 mil från Stockholm. Där bor jag tillsammans med min flickvän i en bostadsrätt som jag står som ägare på. Min Belåningsgrad ligger idag på ca 50% vilket känns bra men målet är att metodiskt arbeta ner skulden mot noll.

Relativt nyligen fick jag en ny tjänst på jobbet vilket gjort att jag ökat min nettolön från 21 000 kr/mån till 22 700 kr/mån. Detta har möjliggjort att mitt månadssparande har ökat från 5000kr till 6000 kr/mån samt att amorteringen har ökats med 700 kr till 3700 kr/mån.

Hoppas ni blir nyfikna på mig och min resa och att vi tillsammans kan inspirera varandra till stordåd.  


/GRISEN JUNI 2017


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar