lördag 26 augusti 2017

Veckans avslut

Augustimånad har snart passerat och lönen har hunnit varit inne på kontot och vänt för att nu vara inne i portföljen och jobba. Som jag tidigare skrivit blev det påfyllning i samtliga av mina portföljbolag. Trenden för mig under sommaren har varit att fylla på i större mer defensiva bolag med bra utdelning. Detta tror jag är en bra strategi när vi har varit uppe på historiskt höga kurser och det lätt kan skaka till. Faktum är att många av dom mindre bolagen backat rejält nu när köpviljan på börsen gått ner.

Nu tror jag bara att det handlar om det vanliga säsongsmönstret tillsammans med blandade resultat i bolagens Q2-rapporter som satt tonläget på börsen. Förhoppningen är att marknaden vaknar till liv framåt början på oktober och att vi återigen får se stigande vinster och framåttro.

Fortsätter vara transparant och redovisar mina affärer gjorda under veckan. Dessa affärer ökar min årliga utdelning med 420 kr sett till årets utdelningar. Ser med spänning fram emot vårens utdelningsrace då jag baserat på åretsutdelningar skulle få 30 906kr i utdelning i dagsläget. Funderar på att sätta utdelningsmålet för 2018 på 36 000kr vilket skulle vara grymt och ge mig 3000kr per månad om man delar upp den i 12-delar. Borde vara ett tillräckligt realistiskt mål att kämpa emot så länge bolagen utdelningstillväxt håller i sig.


Vad har ni köpt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar